Royal Care
Team
Artdirector: Thomas Meddens
Concept: Rik Balder (Studio Redlab) en Thomas Meddens
Project-management: Joosie Wijnen
Grafisch Ontwerp: Thomas Meddens
Website: Laurens Kuiper
Opdracht
Royal Care kwam met de vraag om een nieuwe branding te maken waar ze de komende jaren weer mee vooruit konden. Het mocht allemaal in een nieuw jasje zonder dat de herkenbaarheid van de oude stijl verloren ging. Royal Care wilden dit proces geleidelijk aan doen om niet meteen te hoog te komen met de kosten.
Als je oud bent, wil dat nog niet zeggen dat je niks meer kan
We zijn begonnen met een presentatie waarin we algemene branding lieten zien. We hebben de kleuren frisser gemaakt en de het logo subtieler gemaakt. De lettertypes zijn strakker geworden hebben hebben nu een onderscheidt tussen Headers en Bodie. De gouden kleur laten we terug komen in de fotografie. Door middel van warme fotografie. In de fotografie zijn ouderen te zien die nog bezig zijn met iets. Als je oud bent, wil dat nog niet zeggen dat je niks meer kan.
De invulling van het concept is begonnen met de Financiële Zorgplanner. Dit is een nieuw product van Royal Care. Hiervoor hebben we een uitleg animatie gemaakt. We wilden een luchtig beeld voor het toch best wel zware onderwerp. De visuals konden we dan ook meteen gebruiken voor de informatie brochures en de informatie dag. We hebben de visuals met de hand getekend. Dit geeft een persoonlijke, toegankelijk touch aan het ontwerp en een mooi contrast met de warme fotografie en informatieve lettertypes.
Ik vind jullie leuk, wat nu?
Gerelateerde projecten:
Tesser
Tesser is een nieuwe bedrijf waar een frisse en moderne corporate identity voor hebben ontworpen.
Promind
ProMind psychologen kwam bij ons met de vraag voor een nieuwe corporate identity waarmee ze zich kunnen onderscheiden.
WEP Animatie
Suteks kwam met de vraag of wij de Women Empowerment Principes uit konden leggen door middel van een animatie.